Thursday, 27 August 2015

shedap naik eloplane ke?

Amidst our family still in mourning over the passing of my elder sister last Friday morning 21 August 2015 who at last succumbed to her  diabetic woes which triggered to the failure of both her kidneys and heart over the past three months, we still have our ray of sunshine ....


video

Ahmad Daiyan came home with his Ummi for the funeral on the Friday morning and enjoying his plane ride back to KL on Sunday..

Monday, 10 August 2015

bila cucu masuk hospital

Cerita lama yang berlaku sebelum bulan puasa lagi...AD was warded for a few days due to a minor complications of a lasting cough and phlegm problem, selera makan pun berkurangan...budak kecik kan mana reti nok kehek kahak...kesian dia gruk grak gruk grak bunyi kahak dalam dada dan bernafas pun tersekat-sekat.

Just for Sitty's record, Sitty is blogging about AD's experience while warded.  Doktor kata kena warded sebab nak pantau bagi antibiotik dengan serius untuk dua tiga hari.  Mula-mula masuk AD mitok nok balik..ummi cakap dgn AD mitok dgn doktor sendiri kalu nok balik, so AD mitok sendiri dengan doktor.  So AD cakap sendiri dgn doktor masa doktor masuk bilik bagi rawatan. Walau pun baru berumur 2 tahun lebih sikit dia petah bercakap dan langsung tidak taelo (oghe kelate sebut gitu lah)... 

AD  :  Daiyan nak balik...
Doktor : Tak boleh!  
senyap ssitu..

Ummi beritahu bila sampai masa boleh balik berguling-guling menangis tak nak balik...suka duk spital lah pulok!


a forlorn small boy looking out the window to pass the time...boringkan AD?

mainan kereta wajib ada sebagai teman..

Letih...lepas makan ubat

sudah pandai guna inhaler untuk bernafas...

Kak Zara dan Adik Zaim, cousins AD datang teman bermain..hilang sikit boring tu

back to his mischievious self...

ok..bye bye Wad Sang Kancil..Alhamdulillah AD sudah boleh pulang ke rumah.  Daiyan tertidur masa nak balik kalau Daiyan tak tidur mesti Daiyan buat brona lagi xsey balik...

Oh ini sebabnya buat Daiyan xsey balik...suko main gelongsor ni.  Boleh buat saim baru sama umur, tiru kkecek kawe tu lagi hehe..

video



Street Art in Kota Bharu

Not many people noticed that the back lanes behind rows of shop houses along Jalan Dato' Pati ,Kota Bharu have been been transformed i...