Sunday 17 July 2011

WELCOMING RAMADHAN




Ucapan Rasulullah SAW ketika bulan Ramadhan menjelang kepada para sahabatnya:

“Telah datang kepada mu bulan Ramadhan, penghulu segala bulan.  Maka  selamat datanglah kepadanya.  Telah datang bulan puasa membawa segala rupa keberkatan, barangsiapa mendekatkan diri kepada Allah dengan suatu kebajikan samalah mengerjakan amal fardhu dibulan yang lain, barangsiapa menunaikan satu fardhu samalah dia menunaikan tujuh puluh fardhu dibulan yang lain.  Ramadhan adalah bulan sabar, dan sabar pahalanya adalah syurga.  Ramadhan adalah bulan memberikan pertolongan dan bulan Allah SWT menambahkan rezeki para mu’min di dalamnya.  Demikian itu merupakan pendinding dari api neraka.”

Riwayat oleh Ibn Khuzaimah 

5 comments:

Anonymous said...

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak, penghulu segala bulan.....

Teh Ani said...

Ramadan bulan yg amat berkesan dalam hidup, boleh merasai kebahagiaan tidak terhingga. Ramadan bulan penuh barakah.Alhamdulillah. Dapat menemuinya tahun ni merupakan satu kejayaan tidak terhitung nilainya.

naniasda said...

Anon n Teh ...Semoga ibadat kita untuk Ramadhan tahun ini lebih baik dan sempurna daripada yg lepas2, InsyaAllah.

Aishah said...

Assalamualaikum Naniasda, tahniah ke atas blog yang indah ini. Dah tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan. Sekiranya tak sempat berjumpa, selamat berpuasa.

naniasda said...

Wkmsalam Aishah...terima kasih kerana sudi bertandang ke blog yang tak seberapa ini. Your blog is more meaningful, no doubt abt tht. Selamat berpuasa juga kpd Aisyah dan keluarga :)

Daiyan's Giant Caterpillars (Part II)

                                      CEO of RapidKL's tweet inviting Daiyan to visit LRT depot...                          ...