Saturday, 19 November 2011

Tragedi @ Tragedy

It befalls all of us and Allah knows best...

The first tragedy befalls my cousin sister last Sunday morning (13 Nov 2011) when she was not at home...her house caught fire and the 1st floor was all burnt out.  When asked what caused the fire, she told me the bomba said it started from the gas stove but she hardly cook at home and often eats at her mother's (my aunt) house which is attached to her house.   The upper floor housed the kitchen and bedrooms.  Nothing could be saved except for a copy of an al-quran which miraculously did not catch fire...  things such as this do happen!  The smell of charred wood still lingers when I visited her yesterday.  My cousin lives alone while her two children work in KL.



Her mum's house attached to her house luckily escaped the fire...



Front view of the destroyed upper floor..


The second tragedy befalls my son just a couple of days after the fire above ...



Kereta dirempuh motorsikal berkuasa tinggi (entah berapa tinggi tak taulah!)   dan inilah kesudahannya.  Si empunya motor tak mahu bayar kerugian walaupun dia di pihak yang bersalah (mungkin dia tengok budak muda yang bawa kereta so boleh kelentong). Disebabkan panik orang tua di kampung hanya tau perkara ini pada keesokan harinya.  Yang ni sedih sangat sebab kita yang sponsor kereta bagi pada dia untuk pergi balik kolej dan hanya dua hari berada di Shah Alam dah kena musibah ini ...huk huk!  Hutang pun tak start bayar lagi..uwaaah...  Abah dia tak bagi blog pasal ni takut anak tension, jadi mak dia ada tak tension?  But who cares its my blog!

Walau apa pun semua musibah yang berlaku ada hikmahnya..redha aje lah.

1 comment:

Teh Ani said...

Musibah tetap menyinggah di mana2, pada sesiap aje. Namun, alhamdulillah, tidak ada nyawa tergadai. Harta dunia bukan milik kita. Insurans ada claim laa. Kalau accident kecil2 baikinya kurang RM 3000, syarikat insurans byr on the spot. MMg Azri mesti tension sgt2 tu. Just what would our late parents do when mishaps, they would never complain. Picked yourself up, try to be more careful. Mengungkit apa yang mereka telah belanja? Tidak sekali. Itu takdir, kata mereka.

akhirnya..terlaksana jugak hajat Dinner @ Rebung!

Sudah beberapa kali rancang semasa ke KL hendak ke Restoran Rebung tak kira lah makan tengahari atau makan malam.  Tuan punya restoran pu...